Fijn je te zien,

Het nieuwe seizoen bij Sedna Herstelacademie is begonnen. Een paar groepen ('Embodiment', 'De weg naar je Essentie' en 'Jezelf Ontmoeten Waar je Bent') zijn snel volgelopen, in een aantal andere is nog voldoende plek om mee te doen. De trainingen die al vol zitten komen op een later moment terug zodat iedereen die dat wil daar wel de kans krijgt om mee te doen.

Misschien is het goed om te weten dat de basis werkwijze van de herstelacademie terugkomt in alle groepen: contact maken met je lichaam, je gevoel en je eigen kern, met compassie naar jezelf kijken en je richten op de toekomst en op kracht. We helpen elkaar om in een positieve ontwikkeling te komen en je bent zelf eigenaar van je ontwikkeling.

Ben je nieuwsgierig naar wat de herstelacademie voor jou kan betekenen of wil je meer weten over hoe je een bijdrage zou kunnen leveren, lees dan in ieder geval onze veelgestelde vragen op de website en voel je welkom om een kennismakingsgesprek in te plannen. Heb je vragen, dan kun je ook bellen of langskomen tijdens de spreekuren: Dinsdag van 9:00 - 9:30 en Vrijdag van 12:00 tot 12:30.

In deze nieuwsbrief vind je een overzicht van het aanbod dit najaar.

We hopen je binnenkort te ontmoeten!

p.s. Je krijgt deze nieuwsbrief omdat je deelgenomen hebt aan een activiteit van de herstelacademie, een kennismakingsgesprek hebt gehad of je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief. Wil je liever geen nieuwsbrief ontvangen van Sedna Herstelacademie? Afmelden kan hier.

Vanaf de volgende nieuwsbrief van Sedna Herstelacademie krijgt deze nieuwsbrief een rubriek ‘oproepjes’

Ben je op zoek naar

- een maatje om een zelfhulptechniek mee te oefenen

- iemand om samen een werkgroep mee te starten

- wil je een boekengroep beginnen en ben je benieuwd of hier belangstelling voor is

- iemand om specifieke ervaringen mee uit te wisselen

- zou je graag iets ondernemen zoals samen naar een herstelcafé gaan of wandelen

- aansluiten bij een bestaande oefengroep

of iets anders?

Een oproepje plaatsen kan door te mailen naar edanzherstelacademie@gmail.com. Zet je eigen contactgegevens erbij zodat mensen je kunnen bellen of mailen. Anoniem een oproepje plaatsen kan ook, dan sturen we binnenkomende mailtjes naar je door en gaan er vanuit dat je daarna zelf contact opneemt.

Komende trainingen en oefengroepen

Qigong bij Herstel

Qigong helpt om jezelf en je lichaam op te laden met energie (Qi). Het lichaamsbewustzijn wordt door de oefeningen vergroot waardoor je meer kunt voelen/zijn in je lichaam. De energie in het lichaam wordt langzaam opgebouwd, waardoor het eigen herstellende vermogen van het lichaam wordt geactiveerd en je in verbinding kan komen met je kern.

Dromengroep

In de dromengroep gaan we samen onze nachtelijke dromen onderzoeken naar mogelijke diepere betekenissen. Iedereen die dit wil mag een droom inbrengen. Met behulp van verschillende gezichtspunten en ‘sleutels’ gaan we naar de dromen kijken. Misschien ontstaat er zo meer helderheid en bewustzijn over ons eigen onderbewuste, creativiteit, verlangens, wijsheid en liefde? Vooropgesteld natuurlijk dat iedereen de expert is van haar/zijn eigen droom.

Art Journaling Werkgroep

Art journaling is een kunstzinnige en creatieve manier om dieperliggende ervaringen, verlangens en kennis over jezelf te onderzoeken en tot expressie te brengen. Vertragen, voelen en verbeelden helpen je om je eigen wereld voor jezelf te openen. Je kunt onbewuste lagen beter bereiken, doet energie op en krijgt inspiratie vanuit een diepe bron in jezelf.

Doorbreek Zelfstigma

Tijdens deze cursus worden er naast een stukje theorie ook ervaringen gedeeld en gaan wij op zelfonderzoek uit om het fenomeen ‘zelfstigma’ beter te begrijpen. Wij bieden jou handvatten aan om je eigen gedachtepatroon te doorbreken.

I'm an image

Ontdek jouw intuïtieve creatieve plezier!

Creativiteit kan een enorme voedingsbron zijn tijdens herstel. Wil jij ook creatiever zijn, maar doe je het niet? Omdat je denkt dat je het niet kan, of je werk niet mooi genoeg is? Zeg dan nu JA tegen je verlangen en ga jouw creativiteit anders ervaren!

Mindful verbonden: Project moestuin

Eén van de meest betekenisvolle en helende dingen die je voor jezelf kunt doen is je inzetten voor iets dat groter is dan jijzelf en om deel uit te maken van een community, vanuit je eigen waarden, inspiratie en talenten.

Hoe organiseer je dat zo voor jezelf dat een leefomgeving ontstaat waarin je tot bloei kunt komen? Dat gaan we onderzoeken in Mindful Verbonden. We verkennen we wat we kunnen leren van de natuur om voor onszelf zo’n leefomgeving te creëren.

I'm an image

Aan de slag met je Werkgroep!

Deze training is bedoeld voor iedereen bij de herstelacademie die een eigen werkgroep wil starten. De training is gericht op de praktijk. Hoe kies ik het onderwerp van mijn werkgroep? Wat inspireert mij? Hoe kan mijn werkgroep steunend of inspirerend voor anderen zijn? Welke werkvormen kies ik?

Verder gaan we onder andere bezig met het maken van een publiciteitstekst, korte pitch en een draaiboek. Er is ruimte om vragen te stellen en te delen en wij passen ook ons programma hier op aan.

Hierboven is een overzicht van de trainingen en oefengroepen die binnenkort gaan starten. Trainingen bij de herstelacademie zijn kosteloos. Daarnaast zijn er een aantal activiteiten waarbij we een eigen bijdrage vragen. Is dat een probleem voor je, dan is overleg altijd mogelijk.

Waarom dit verschil?
Voor een deel van onze activiteiten krijgen we rechtstreeks subsidie. Dat zijn activiteiten waarbij een trainer je mee neemt in een structuur. Deze trainingen zijn fijn om mee te beginnen bij de herstelacademie.

Ga je verder, dat kun je wat je hebt geleerd verdiepen bij werkgroepen. Ook kan dit een plek zijn om langer contact te houden met andere deelnemers of iets vanuit je eigen inspiratie of behoefte in te brengen. Werkgroepen worden door de groep zelf gedragen, met ondersteuning van getrainde vrijwilligers. Voor werkgroepen geldt een eigen bijdrage van €15 per zes keer (dat is €2,50 per bijeenkomst). Zijn deze kosten een belemmering om mee te doen? In het opgaveformulier is er ook de mogelijkheid om kosteloos of met een zelfgekozen eigen bijdrage mee te doen.

Bij deelname aan werkgroepen geef je voor zes keer een commitment. Daarna kun je kiezen of je opnieuw zes keer komt.

Your Logo